Dolly

Met een Dolly tussen de bakwagen en de oplegger kunt u LZV rijden
Voor een wagenpark dat bestaat uit bakwagens en opleggers
Hoog of laag gekoppeld

Dolly – LZV combinatie van Jumbo Groenewegen

Jumbo Groenewegen kan zowel een 1-assige als ook een 2-assige dolly leveren. Daarnaast kan zowel een laag gekoppelde dolly geleverd worden maar een hoog gekoppelde dolly is ook mogelijk. Een Dolly is met name geschikt als uw huidige wagenpark bestaat uit bakwagens en opleggers. Met het plaatsen van een Dolly tussen de bakwagen en de oplegger kunt u ook LZV gaan rijden.

 

 

Hoog of laag gekoppeld

Uiteraard is de motorwagen die het span moet trekken maatgevend voor de hoogte en lengte van de trekboom. De rij-karakteristieken van beide uitvoeringen lopen behoorlijk uiteen. Een laag gekoppelde dolly heeft het trekoog (draaipunt) zo dicht mogelijk tegen de achteras van de motorwagen. Dit rijdt veel prettiger en veiliger dan een hoog gekoppelde, waarvan het trekoog veel verder van de achteras van de motorwagen zit.

Wanneer er gereden wordt in de (onwenselijke) situatie van leeg of licht aan de voorzijde en zwaar aan de achterzijde zal een hoog gekoppelde dolly de achterkant van de motorwagen willen beïnvloeden. Deze situatie dient zo veel mogelijk vermeden worden

Ook bij het doorladen bij een LZV combinatie heeft een laag gekoppelde dolly de voorkeur, omdat de tussenruimte in deze uitvoering korter kan zijn dan bij een hoog gekoppelde dolly.

Specificaties van de Dolly

Kenmerken 2 assige Dolly

Koppelingshoogte voor
400mm of 700mm
Koppelingshoogte achter
950mm of 1150mm
Maximaal gewicht, voor
1.000kg
Maximaal gewicht, achter
18.000kg
Maximaal gewicht, totaal
19.000kg

Foto's van de Dolly

Klik op de foto's om deze groter te bekijken.

Een offerte aanvragen voor een Dolly?

Kunnen wij u verder helpen? Neem direct contact met ons op

Groenewegen Premium

Groenewegen Premium, een product van en voor de vakman. Nog met veel handwerk vervaardigd, geen seriewerk, maar degelijk, robuust vakwerk. De Premium is voorzien van hardhouten vloer met verzinkte stalen omegaprofielen. Over de laatste 480 mm van de vloer is over de gehele breedte een stalen tranenplaat gemonteerd. Deze tranenplaat heeft een verzwaarde ondersteuning door middel van extra dwarsliggers. Het kopschot is versterkt door gegalvaniseerde steunen en een stalen stootplaat. De plywoodwanden worden in geanodiseerde aluminium profielen gezet. Aan de achterzijde is deze Premium voorzien van deuren die rondom tevens verstevigd zijn met geanodiseerde aluminium lijsten. Het chassis is geconserveerde met een 150 mµ dikke 2 componenten high-build zinkfosfaat epoxy lak. Gemiddelde levensduur 25 jaar.