Standaard plywood oplegger

Oerdegelijk met onverwoestbare opbouw

De bekende, betrouwbare plywood oplegger van Jumbo Groenewegen, al jaren een bekend fenomeen op de Nederlandse en Internationale wegen. Een oerdegelijk chassis met een onverwoestbare opbouw zorgt ervoor dat een plywood oplegger van Jumbo Groenewegen vele jaren dienst kunnen bewijzen. Uiteraard zijn de plywood opleggers van Jumbo Groenewegen in vele varianten te verkrijgen. Met 2 assen of 3 assen, gestuurd of star en desgewenst met een onderschuivende laadklep of een achtersluitende laadklep.

 

Voor een 3 assige plywood oplegger met het X-steering systeem van Green Steering verwijzen wij door naar de Euro 7 plywood oplegger. De groenste keuze voor op de weg. Voor een city plywood oplegger verwijzen wij door naar de pagina met City plywood oplegger.

 

Binnenkant van de standaard plywood oplegger

De binnenkant van de plywood oplegger is gebouwd om tegen een stootje te kunnen. De zijwanden zijn voorzien van 5mm dikke stalen stootrand. Dit principe wordt ook wel de “badkuip” constructie. Door deze contructie wordt voorkomen dat de zijwand kan gaan scheuren door het schuren van pallets langs de wand. Het kopschot is tevens extra versterkt zowel aan de buitenkant als de binnenkant door gebruik te maken van stalen bescherm strips en een opstaande stalen rand.

Het dak is een 40mm sandwichpaneel versterkt met triplex en polyester binnen- en buitenlaag.

 

Afhankelijk van de gekozen variant kan gekozen worden voor een platenvloer in de oplegger of voor een hardhouten vloer met verzinkte stalen omegaprofielen. Standaard wordt de laadvloer voorzien van een stalen tranenplaat op de eerste 480mm van de laadvloer vanaf de deur. Dit wordt gedaan omdat de ervaring leert dat eerste deel van de laadvloer het meest te voorduren krijgt bij laden en lossen. De achterkant van de plywood oplegger kan voorzien worden van een laadklep. Dit kan zowel een onderschuivende laadklep zijn, maar ook een achtersluitende klep. Een aansluiting voor een meeneemheftruck behoort tevens tot de mogelijkheden. Een standaard deur is uiteraard ook gewoon mogelijk.

Specificaties van de Standaard plywood oplegger

Kenmerken standaard plywood oplegger met 2 assen, Premium uitvoering

Inwendige lengte
13620mm
Inwendige hoogte
2695mm
Inwendige breedte
2492mm
Inhoud
91,5 m³
Maximaal gewicht, voor
14.000kg
Maximaal gewicht, achter
18.000kg
Maximaal gewicht, totaal
32.000kg
Afwerking vloer
Hardhouten vloer met verzinkte omegaprofielen
Afwerking profielen
Geanodiseerde aluminium profielen
Afwerking carrosserie
Gegalvaniseerde carrosserie delen

Foto's van de Standaard plywood oplegger

Klik op de foto's om deze groter te bekijken.

Lange levensduur gegarandeerd

De gemiddelde levensduur is afhankelijk van gebruik en onderhoud, maar op basis van ervaringen uit het verleden gaat een Groenewegen Optima minimaal 12 jaar mee. Voor een Groenewegen Premium is de verwachte levensduur zelfs 20 jaar. De kwaliteit straalt er vanaf.

Een offerte aanvragen voor een Standaard plywood oplegger?

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Kunnen wij u verder helpen? Neem direct contact met ons op

Groenewegen Premium

Groenewegen Premium, een product van en voor de vakman. Nog met veel handwerk vervaardigd, geen seriewerk, maar degelijk, robuust vakwerk. De Premium is voorzien van hardhouten vloer met verzinkte stalen omegaprofielen. Over de laatste 480 mm van de vloer is over de gehele breedte een stalen tranenplaat gemonteerd. Deze tranenplaat heeft een verzwaarde ondersteuning door middel van extra dwarsliggers. Het kopschot is versterkt door gegalvaniseerde steunen en een stalen stootplaat. De plywoodwanden worden in geanodiseerde aluminium profielen gezet. Aan de achterzijde is deze Premium voorzien van deuren die rondom tevens verstevigd zijn met geanodiseerde aluminium lijsten. Het chassis is geconserveerde met een 150 mµ dikke 2 componenten high-build zinkfosfaat epoxy lak. Gemiddelde levensduur 25 jaar.

Groenewegen Optima Plus

Groenewegen Optima Plus, voorzien van hardhouten vloer met verzinkte stalen omegaprofielen. Daarnaast is de binnenzijde van de oplegger extra degelijk doordat het kopschot is versterkte met een stalen stootplaat. Verder is de oplegger voorzien van verzinkte hoekstijlen en zware stalen stootblokken op de hoeken. Het 4mm randprofiel is voorzien van vastzetgaten. Gemiddelde levensduur is 15 jaar.

Groenewegen Optima

Groenewegen Optima, onze prijsvechter. Een degelijke oplegger met een platenvloer waar met een heftruck tot 9 ton overheen gereden mag worden, een inhoud van 91,9 m³ en een maximaal totaalgewicht van 39 ton. De wanden zijn vervaardigd van 20 mm plywoodpanelen versterkt met polyester binnen- en buitenlaag.  Aan de binnenzijde zijn de wanden onderaan voorzien van 350 mm hoge stootplaat. Gemiddelde levensduur is 12 jaar.

Keuzehulp bij stuursysteem

GreenSteering kabel gestuurd

Kabel gestuurd is een mechanisch stuursysteem waarbij met behulp van een staalkabel de assen gestuurd kunnen worden. Alle mogelijke asconfiguraties kunnen gestuurd worden, één as, twee assen, de achterste as bij twee assen, of de eerste en derde as bij drie assen. In overleg kan de beste configuratie gevonden worden.

Star

Een starre as is niet gestuurd, deze assen kunnen alleen rechtdoor. Ideaal voor transport over de snelweg, waarbij het overgrote deel van de ritten rechtdoor is. De starre as is in veel varianten leverbaar, Jumbo Groenewegen kiest voor assen van BPW of SAF. In overleg kan het benodigde draagvermogen van de assen bepaald worden.

Tridec stang gestuurd

Stang gestuurd is een mechanisch stuurstysteem waarbij doormiddel van een verbindingsstang de achterste as van een één, twee of drie assige oplegger gestuurd wordt. Ook is het mogelijk om de laatste twee assen te sturen bij een drie assige oplegger. Met dit stuursysteem zijn binnensteden beter bereikbaar en zijn rotondes beter te nemen.