Standaard schuifzeil oplegger

Ontworpen en gebouwd voor duurzaam en intensief gebruik
Verkrijgbaar in diverse varianten
Diverse soorten assen

Een schuifzeil oplegger van Jumbo Groenewegen is ontworpen en gebouwd voor duurzaam en intensief gebruik. Te gebruiken voor veel verschillende transportdoeleinden. Een schuifzeil oplegger van Jumbo Groenewegen is in meerdere varianten te leveren.

De standaard lengte voor een schuifzeil oplegger is 13600mm. Voor kortere opleggers verwijzen wij naar onze city schuifzeil opleggers.

 

Aantal assen bij een standaard schuifzeil oplegger

De standaard schuifzeil oplegger kan geleverd worden in 2 of 3 assen. De assen kunnen in een starre uitvoering geleverd worden. Maar ook verschillende gestuurde varianten behoren tot de mogelijkheden. Naloop fusee assen of gedwongen gestuurd met een stuurstang of staalkabels. Voor 3 assige opleggers is er ook de mogelijkheden om de eerste en de derde as gestuurd te maken. Het zogenaamde GreenSteering. Voor onze milieu bewuste oplossing met behulp van GreenSteering verwijzen wij graag naar onze Euro 7 schuifzeil oplegger. Een aslift behoort ook tot de mogelijkheden.

 

Opties voor de vloer van de schuifzeil oplegger

Voor de bodem van de schuifzeil oplegger kan gekozen worden voor een multiplex houten vloerplaten of hardhouten vloerplanken met omegaprofielen. Bij beide varianten kan er voor gekozen worden om het eerste deel van de laadvloer te voorzien van stalen tranenplaat. De bodem is uiteraard voldoende ondersteund om er met een lichte heftruck overheen te kunnen rijden voor laden en lossen

 

De achterzijde van de schuifzeil oplegger

Er zijn verschillende mogelijkheden voor de achterzijde van de schuifzeiloplegger, standaard zijn vlakke sandwich achterdeuren gemonteerd. Deze deuren worden aan de binnen- en buitenzijde uitgevoerd met een verzinkte plaat.

Voor makkelijk laden en lossen kan ook gekozen worden voor een onderschuivende laadklep of een achtersluitende laadklep op de schuifzeil oplegger.

Ook een aansluiting voor een meeneemheftruck behoort tot de mogelijkheden.

 

Conservering

Standaard wordt het chassis geconserveerd via de KTL met zinkfosfatering methode. De finish is doormiddel van poedercoat in zwart RAL 9005. Er kan ook gekozen worden om het chassis te conserveren door het eerst te stralen en vervolgens gebruik te maken van een 2 componenten high build zinkfosfaat epoxy lak in een kleur naar keuze.

 

Specificaties van de Standaard schuifzeil oplegger

Kenmerken van een standaard schuifzeil oplegger

Besturing
Star, Tridec TD stangbesturing of Green Steering kabel gestuurd
Inwendige lengte
13620mm
Inwendige hoogte dak
2720mm
Inwendige breedte (tussen rongen)
2481mm
Inhoud
91,9m³
Maximaal gewicht, voor
12.000kg of 15.000kg (afhankelijk van uitvoering)
Maximaal gewicht, achter
27.000kg
Maximaal gewicht, totaal
39.000kg of 42.000kg (afhankelijk van uitvoering)
Afwerking vloer
Hardhouten vloer met verzinkte omegaprofielen of platenvloer

Foto's van de Standaard schuifzeil oplegger

Klik op de foto's om deze groter te bekijken.

Ontworpen en gebouwd voor duurzaam en intensief gebruik

Een standaard schuifzeil oplegger van Jumbo Groenewegen is ontworpen en gebouwd voor duurzaam en intensief gebruik. Te gebruiken voor veel verschillende transportdoeleinden. Een schuifzeil oplegger van Jumbo Groenewegen is in meerdere varianten te leveren.

Een offerte aanvragen voor een Standaard schuifzeil oplegger?

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Kunnen wij u verder helpen? Neem direct contact met ons op

Groenewegen Premium

Groenewegen Premium, een product van en voor de vakman. Nog met veel handwerk vervaardigd, geen seriewerk, maar degelijk, robuust vakwerk. De Premium is voorzien van hardhouten vloer met verzinkte stalen omegaprofielen. Over de laatste 480 mm van de vloer is over de gehele breedte een stalen tranenplaat gemonteerd. Deze tranenplaat heeft een verzwaarde ondersteuning door middel van extra dwarsliggers. Het kopschot is versterkt door gegalvaniseerde steunen en een stalen stootplaat. De plywoodwanden worden in geanodiseerde aluminium profielen gezet. Aan de achterzijde is deze Premium voorzien van deuren die rondom tevens verstevigd zijn met geanodiseerde aluminium lijsten. Het chassis is geconserveerde met een 150 mµ dikke 2 componenten high-build zinkfosfaat epoxy lak. Gemiddelde levensduur 25 jaar.

Groenewegen Optima

Groenewegen Optima, onze prijsvechter. Een degelijke oplegger met een platenvloer waar met een heftruck tot 9 ton overheen gereden mag worden, een inhoud van 91,9 m³ en een maximaal totaalgewicht van 39 ton. De wanden zijn vervaardigd van 20 mm plywoodpanelen versterkt met polyester binnen- en buitenlaag.  Aan de binnenzijde zijn de wanden onderaan voorzien van 350 mm hoge stootplaat. Gemiddelde levensduur is 12 jaar.

Groenewegen Optima Plus

Groenewegen Optima Plus, voorzien van hardhouten vloer met verzinkte stalen omegaprofielen. Daarnaast is de binnenzijde van de oplegger extra degelijk doordat het kopschot is versterkte met een stalen stootplaat. Verder is de oplegger voorzien van verzinkte hoekstijlen en zware stalen stootblokken op de hoeken. Het 4mm randprofiel is voorzien van vastzetgaten. Gemiddelde levensduur is 15 jaar.

Keuzehulp bij stuursysteem

GreenSteering kabel gestuurd

Kabel gestuurd is een mechanisch stuursysteem waarbij met behulp van een staalkabel de assen gestuurd kunnen worden. Alle mogelijke asconfiguraties kunnen gestuurd worden, één as, twee assen, de achterste as bij twee assen, of de eerste en derde as bij drie assen. In overleg kan de beste configuratie gevonden worden.

Star

Een starre as is niet gestuurd, deze assen kunnen alleen rechtdoor. Ideaal voor transport over de snelweg, waarbij het overgrote deel van de ritten rechtdoor is. De starre as is in veel varianten leverbaar, Jumbo Groenewegen kiest voor assen van BPW of SAF. In overleg kan het benodigde draagvermogen van de assen bepaald worden.

Tridec stang gestuurd

Stang gestuurd is een mechanisch stuurstysteem waarbij doormiddel van een verbindingsstang de achterste as van een één, twee of drie assige oplegger gestuurd wordt. Ook is het mogelijk om de laatste twee assen te sturen bij een drie assige oplegger. Met dit stuursysteem zijn binnensteden beter bereikbaar en zijn rotondes beter te nemen.